Deti s poruchami ucenia a/alebo pozornosti nie su hlupe...

Rodičia, máte podozrenie, že vaše dieťa má poruchy pozornosti, učenia, ADHD a pod...?
vybrali.sme.sk linkuj.cz facebook linkedin google live jaggcz addthis

Re: Deti s poruchami ucenia a/alebo pozornosti nie su hlupe.

Odoslaťod ella »

slniecko píše:Vďaka!
áno, ale toto ja predsa len radšej nechávam na špeciálnu pedagogičku, aby si zbytočne neupevňoval spôsoby, ktoré používajú nesprávne mozgov dráhy, takže si myslím, že nacvičovať nasilu viac je skôr kontraproduktívne (u staršej sa mi ten postup osvedčil)

Ako casto chodite k spec. pedagogicke? U nas je nutna kazdodenna priprava doma, nestaci raz za 2 tyzdne ist na hodinu niekam... A kedze Miska je netabulkovo netabulkova, tak nam bolo povedane, ze bezne postupy reedukacie neurobia zazraky, lebo je skor dosledok poruchy pozornosti a nezrelej nervovej sustavy...
Viem, ze by nam velmi pomohla Sindelarova metoda, ale bohuzial tu je to momentalne o voli a discipline, co pri zaciatku puberty je narocne, lebo je to dlhodoby proces zalozeny na kazdodennej baze a nemoze to ist proti presvedceniu dietata (ked sa proste zatne, tak to neda...)...
Rovnako ma velmi zaujala INPP metoda, to si viem predstavit, ze by dokazalo Miske v mnohom pomoct, ale vsimla som si, ze v dnesnej dobe to rtobi malokto a ked uz robi, tak uz nevedia, co by za to pytali...
ella

Stastie, unav sa...

expert
 
Príspevky: 4030
Obrázky: 120

Pozvania odoslané: 0
Registrovaní priatelia: 0

Re: Deti s poruchami ucenia a/alebo pozornosti nie su hlupe.

Odoslaťod slniecko »

Raz týždenne.
slniecko

Luck is probability taken personally

expert
 
Príspevky: 23565
Mood: Cool

Pozvania odoslané: 0
Registrovaní priatelia: 0

Re: Deti s poruchami ucenia a/alebo pozornosti nie su hlupe.

Odoslaťod ella »

slniecko píše:Raz týždenne.

Tak to mas super, ze to staci. Vies aj, co tam syn robi? Miska vacsinou chvilu citala, potom bola velmi rada na pocitaci, kde mali specialny program a potom sa hrala logicku hru... Ale vzdy sme boli aj upozorneni, ze treba trenovat denne, striedat aktivity a motivovat.. Na domov nam dala aj nejake materialy a mali sme si znacit, co denne robime...
Teraz, ked uz ide do puberty, tak o to viac musim byt ja kreativna a dohliadnut na to, aby stihala skolske veci a k tomu aj trosku hravou formou cvicila pozornost, sustredenie, volu, jemnu motoriku... A trochu to teda davam na ten moj blog, mozno si tam niekto najde inspiraciu a mozno niekto poradi mne nieco, o com este neviem a rada vyskusam :)))
ella

Stastie, unav sa...

expert
 
Príspevky: 4030
Obrázky: 120

Pozvania odoslané: 0
Registrovaní priatelia: 0

Re: Deti s poruchami ucenia a/alebo pozornosti nie su hlupe.

Odoslaťod slniecko »

ella píše:
slniecko píše:Raz týždenne.

Tak to mas super, ze to staci. Vies aj, co tam syn robi? Miska vacsinou chvilu citala, potom bola velmi rada na pocitaci, kde mali specialny program a potom sa hrala logicku hru... Ale vzdy sme boli aj upozorneni, ze treba trenovat denne, striedat aktivity a motivovat.. Na domov nam dala aj nejake materialy a mali sme si znacit, co denne robime...
Teraz, ked uz ide do puberty, tak o to viac musim byt ja kreativna a dohliadnut na to, aby stihala skolske veci a k tomu aj trosku hravou formou cvicila pozornost, sustredenie, volu, jemnu motoriku... A trochu to teda davam na ten moj blog, mozno si tam niekto najde inspiraciu a mozno niekto poradi mne nieco, o com este neviem a rada vyskusam :)))


Syn ešte len začne dcéra tam chodila doteraz. Robili nejaké cvičenia na pozornosť, potom spolu preberali čo ten týždeň robili na slovenčine (písaní, čítaní). Mne to stačí. Považujem za dôležité, aby dieťa nebolo zbytočne preťažované a rýchlosť čítania/písania nepovažujem za súťaž. Radšej, nech číta pomalšie, menej, ale posilňujú sa správne mozgové dráhy, ako síce dosiahnuť nejaké "normy", ale za cenu preťaženia iných dráh, ktoré potom môže spôsobiť iné problémy. Inak dcéra už číta primerane rýchlo a v skutočnosti ju mám teraz problém od kníh odtrhnúť, možno aj preto, že sme jej to neznechucovali nútením vo veku, keď jej to ešte nešlo. Radšej, ak bolo treba, som jej učebnú látku nahlas čítala ja, ak ba mala mať problém s tým, že kvôli pomalému čítaniu nestíha s učením.
Zas, na druhej strane, obe moje deti chodia na školy, ktoré sú veľmi kooperatívne a vedia a sú ochotní pracovať s takýmito deťmi. Dokonca triedna mojej staršej z prvého stupňa mala svoju staršiu dcérku s podobným problémom, takže aj vedela úžasne poradiť.
slniecko

Luck is probability taken personally

expert
 
Príspevky: 23565
Mood: Cool

Pozvania odoslané: 0
Registrovaní priatelia: 0

Re: Deti s poruchami ucenia a/alebo pozornosti nie su hlupe.

Odoslaťod corky »

ella, Miška chodí do bežnej školy, kde je začlenená?
corky

I choose to be happy...

expert
 
Príspevky: 11969

Pozvania odoslané: 0
Registrovaní priatelia: 0

Re: Deti s poruchami ucenia a/alebo pozornosti nie su hlupe.

Odoslaťod ella »

corky píše:ella, Miška chodí do bežnej školy, kde je začlenená?

Ahoj, teraz chodi do Waldorfskej skoly, kam prestupila koncom 3.rocnika... Bezna skola ju uplne udupala, vsetci sme boli zufali, Miska znenavidela citanie, pisanie, pani ucitelku a nakoniec celu skolu... 9-rocne dieta mi doma plakalo, ze sa radsej pojde zabit, ako by malo ist do skoly... Mavala migreny so zvracanim zo stresov zo skoly... Bola uz vtedy integrovana.. Pani ucitelka kricala, nazvala ju brzdou triedy a povedala mi, ze nema cas jej dat pracovny list, lebo ma dalsich 21 ziakov v triede..
Po prestupeni do WS sme uz po tyzdni videli totalnu zmenu... Miska konecne mala pocit, ze niekam patri, kde je pani ucitelka mila a laskava, aj ked prisna (ziadne take, ze nebudes citat, lebo si integrovana, su tu aj ini integrovani, ale budes citat aspon trosku... Pojdes s nami do kniznice, aj ked si knizku pozicat nemusis.. Na domacu ulohu si precitas doma par riadkov textu, lebo k tomu nakreslis obrazok.. Mozes si vybrat, ci to napises tlacenym alebo pisanym, lebo vtedy sa oni este len ucili pisane pismo... Texty boli ine, zaujimave, spoluziali ohladuplni, navzajom si pomahaju (doteraz), v triede maju aj telesne postihnute dievcatko...).. A takto by som mohla pisat aj ine veci.. Jasne, ze to nie je idealne, ale konecne chodi Miska s radostou do skoly, ma zaujem sa ucit, hladame cesty, ako to zvladat...
ella

Stastie, unav sa...

expert
 
Príspevky: 4030
Obrázky: 120

Pozvania odoslané: 0
Registrovaní priatelia: 0

Re: Deti s poruchami ucenia a/alebo pozornosti nie su hlupe.

Odoslaťod 1snehulienka »

Milí rodičia,
som študentkou vysokej školy v odbore sociálna práca. Touto cestou by som Vás chcela poprosiť o vyplnenie, prípadne pre poslanie dotazníka rodičom, ktorí majú hyperaktívne, impulzívne dieťa s poruchou pozornosti. Cieľom predkladaného dotazníka je overenie využívania terapií a možnosťami sociálnej pomoci rodine s dieťaťom s ADHD / ADD.
Dotazník je anonymný a získané informácie budú použité výhradne pre účely diplomovej práce.
Za vyplnenie dotazníka, prejavenú dôveru a Váš čas Vám vopred veľmi pekne ďakujem.

Dotazník:
http://vyskum.prohuman.sk/index.php/368366?lang=sk
1snehulienka
 
Príspevky: 4

Pozvania odoslané: 0
Registrovaní priatelia: 0

Re: Deti s poruchami ucenia a/alebo pozornosti nie su hlupe.

Odoslaťod luciy »

1snehulienka
Poslem to kamaratke, ona take dietatko ma
luciy
začiatočník
 
Príspevky: 197
Mood: Cool

Pozvania odoslané: 0
Registrovaní priatelia: 0

Re: Deti s poruchami ucenia a/alebo pozornosti nie su hlupe.

Odoslaťod klarienka »

luciy píše:1snehulienka
Poslem to kamaratke, ona take dietatko ma

juuj mne je tak luto takychto deticiek
klarienka
 
Príspevky: 79

Pozvania odoslané: 0
Registrovaní priatelia: 0

Re: Deti s poruchami ucenia a/alebo pozornosti nie su hlupe.

Odoslaťod majuskia »

lutostou im nic nepomozeme, skor by sme sa mali snazit im pomahat normalne :)
majuskia
 
Príspevky: 27

Pozvania odoslané: 0
Registrovaní priatelia: 0

PredchádzajúcaĎalšia

vybrali.sme.sk linkuj.cz facebook linkedin google live jaggcz addthis

Naspäť na Máme doma dieťa s poruchami učenia a/alebo pozornosti

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.