diktaty a patminutovky u prvakov!

Veci čo sa "musia". Ako pri tom máme stáť my, a čo nechať na školáka samého. Voľný čas, aktivity. Ne/preháňame, alebo zanedbávame?
vybrali.sme.sk linkuj.cz facebook linkedin google live jaggcz addthis

Re: diktaty a patminutovky u prvakov!

Odoslaťod anni6 »

NASARODINKA, nasi mavali denne domaci diktat, ale len na 2 riadky a veru aj v stredu, ale znamkovany teda ozaj nebol.
v skole tusim pisali vzdy po dvoch prebratych pismenkach, a kedze v prvaku pismena beru bleskovo, tak bol casto a potom tusim raz za 2 tyzdne, ale uz si nespominam presne ten interval...no bolo ich dost, a to iste plati aj o kratuckych pisomkach z matiky - tak do 10prikladov.... ale nastresovali isto nikoho ... zaraza ma teda ze tvoja dcera pozna uz napolrok co je to pätminutovka. mna sa dcera este ku koncu roka spytala co som myslela "tou pisomkou" ...to slovo od ucitelky ani nepoznala. este aj koncorocnu pisomku mali oznamenu ako zabavny pracovny list a mlada sa nan tesila. :) takze to len ja som jej akosi nechtiac ozrejmila co je to. dokonca do polroka ani nevedela, ze to co im uc. diktuje sa vola diktat :lol: ona vsetky tieto nazvy akosi prepocula. :rol8:
a v takomto neskorozimnom obdobi na diktatoch uz aj vety pisali. velke pismena im diktovalalen ked este pisali diktat len na pismenka, tak na jesen, ked este nevedeli spajat do slov, no akonahle zacali so slovami, tak samozrejme, ze vsetky okrem vlastnych podst. mien boli s malym na zaciatku. az vo vetach uz bolo pre nich samozrejmostou, ze museli dat velke na zaciatku vety. a to pochopili rychlo a zaroven aj .?!
no a znamkovanie teda bolo vyborne - za jednu chybu vzdy bola este 1...teda v slovnom prevedeni, co znamenalo "velmi dobre" a platilo to ako pri diktatoich, opisoch, prepisoch, doplnovackach a aj na matematike...a plati to dodnes, ked su uz druhaci. :D
vasi to maju ozaj prisne ... a ked este vidia 1-, musia byt riadne zmagoreni. ako ju ti drobci vedia pochopit ani 1 ani 2 :crazy: ja ze sa takato znamka uz ani nepouziva :huh: za 1chybu by v pohode mali dostat este 1, ved vacsinou ide o chybu z nepozornosti a 1 im len utvrdi, ze ked sa aj sekli, tak nie su hlupi.
anni6
expert
 
Príspevky: 3389

Pozvania odoslané: 0
Registrovaní priatelia: 0

Re: diktaty a patminutovky u prvakov!

Odoslaťod zlaticko »

ahoj anni... dlho som ta nevidela.. resp. moc sem nechodim...

tak nasi maju znamky od oktobra.. N. ma uz takmer tri strany v ziackej plne znamok.. pritom.. nie vsetky znamky idu do ziackej.. len z diktatov previerok.. prepisu a tak... take tie pisankove tam nedava... ma dve dvojky.. /u nich frci cela stupnica.. cize aj 5 maju niektori../ jednu z vytvarky kresba tusom.. a jednu z prepisu zabudla ciarku a jedny uvodzovky.. no co uz...


u nas je tiez prisna stupnica.. teda jedna chyba je este jednotka.. ale dve su uz dvojka.. diktaty davno pisu cele vety.. denne musia napisat diktat.. pani ucitelka ho v skole oznamkuje.. ale znamka nejde do ZK/ min. 3-4 vety.... nasa niekedy pise aj viac.. vety si vymyslaju... u nas i/y nediktuje ale zasa dava len slova zo slabikara.. s tym nemame problem... /ked vymysla diktaty a nevie tak sa spyta N./ skor u nas bol problem s rozdelovanim na konci riadku... ale da sa...

diktaty pisu aj petminutovky a prepisy a samostatne prace hocikedy... to sa neohlasuje... vobec..

N. si robi aj projekty napr. na anglinu robila o svojej farme na facebooku.. brali zvierata... a ta hra je po anglicky... a teraz bude v pondelok predvadzat pokus na prirodovede.. ako vznika hmla...
a este niekedy budeme predvadzat macku.. /to pojdem s nou.. pre istotu../

ja som rada ze mame taku prisnejsiu pani ucitelku...
zlaticko
expert
 
Príspevky: 2625

Pozvania odoslané: 0
Registrovaní priatelia: 0

Re: diktaty a patminutovky u prvakov!

Odoslaťod linaa »

u nas je diktat raz za tyzden - v utorok, a z matiky raz az dvakrat za tyzden..deti su v pohode, rodicia obcas stresuju, u nas je to znamkovane percentami, dievcata maju viac percent ako chlapci....moj syn je zrejme hluchy, kedze nepocuje dlzne a posledne pismena, nacvikom sa to nie velmi lepsi, takze to moc neriesim, s nadejou cakam, ze dospeje a zvuk prenikne na to spravne miesto v mozgu a dlzne budu tam, kde sa ocakavaju :lol: ..
linaa
pokročilý
 
Príspevky: 712

Pozvania odoslané: 0
Registrovaní priatelia: 0

Re: diktaty a patminutovky u prvakov!

Odoslaťod corky »

linaa píše:u nas je diktat raz za tyzden - v utorok, a z matiky raz az dvakrat za tyzden..deti su v pohode, rodicia obcas stresuju, u nas je to znamkovane percentami, dievcata maju viac percent ako chlapci....moj syn je zrejme hluchy, kedze nepocuje dlzne a posledne pismena, nacvikom sa to nie velmi lepsi, takze to moc neriesim, s nadejou cakam, ze dospeje a zvuk prenikne na to spravne miesto v mozgu a dlzne budu tam, kde sa ocakavaju :lol: ..


on ma príznaky typicky mužskej choroby v tak útlom veku??? :shock: :mrgreen:

možno by pomohlo cvičiť, akou hláskou slová začínaju a končia ... naša dcera to tiež dlho nevedla pochopiť
slabiky písala v pohode ale v slove tiež niekedy niečo prepočula ... a k dlžnom sa nevyjadrujem, tie zabúda dodnes
corky

I choose to be happy...

expert
 
Príspevky: 11969

Pozvania odoslané: 0
Registrovaní priatelia: 0

Re: diktaty a patminutovky u prvakov!

Odoslaťod Jaruška »

Mne sa veľmi páčilo slovné hodnotenie aj vďaka tomu, že tam boli percentá. Ak má dieťa 89% percent, alebo 98%,tak to vypovie niečo úplne iné, ako známky. Ďalšia výhoda je to, že deti to v podstate za známky ani nebrali, bola to skôr informácia pre nás rodičov.
Jaruška

...žeby .... ŽEBY!

expert
 
Príspevky: 2351
Mood: Happy

Pozvania odoslané: 0
Registrovaní priatelia: 0

Re: diktaty a patminutovky u prvakov!

Odoslaťod simax »

linaa píše:....moj syn je zrejme hluchy, kedze nepocuje dlzne a posledne pismena, nacvikom sa to nie velmi lepsi, takze to moc neriesim, s nadejou cakam, ze dospeje a zvuk prenikne na to spravne miesto v mozgu a dlzne budu tam, kde sa ocakavaju :lol: ..


Isto nie je hluchy :D Len ma trochu tazkosti pri rozlisovani podobnych zvukov a v sluchovej analyze, synteze. Ak sa ti nechce len cakat, kym mu zvuk prenikne na pravne miesto v mozgu, mozes mu trochu aj pomoct. prikladam nejake navody.

6. Hry so zvukmi. Predvádzajte rôzne zvuky a dieťa háda ku čomu alebo komu patria.
7. Na klavíri alebo na flaute hrajte krátke a dlhé tóny. Úlohou dieťaťa je rozlišovať krátke a dlhé tóny. Hneď ako začuje dlhý tón zdvihne ruku.
11. Dvakrát alebo trikrát dieťaťu prečítajte jednoduchú rýmovačku. Jeho úlohou je nájsť slová, ktoré sa rýmujú.
14. Nahrajte na magnetofón rad jednoslabičných slov. potom dieťaťu pomaly prehrajte najprv jedno, potom dve, tri, štyri, päť atď. slov naraz. Jeho úlohou bude rozpoznať počiatočnú, prostrednú, poslednú hlásku a napísať ju.

1. Položíme na stôl niekoľko predmetov /hračky, predmety dennej potreby a pod./. Vyslovíme prvú slabiku niektorého z nich. Dieťa má potom slovo doplniť, napr. „Ktoré z vecí na stole začína na bá...?“ Dieťa doplní „bábika“. Ak je táto hra pre dieťa príliš zložitá, tak na predmet ukážeme a povieme: „bá“ a dieťa doplní „bika“ Podobne pero, zošit, tanier, tužka.
2. „Hádaj, ktoré slovo myslím?“, povieme prvú slabiku slova, ktoré si myslíme, napr. „ka“ a dieťa háda „kabát“, „kalendár“, „kačka“... Túto hru môžeme obmeniť na hľadanie bližšie určenej veci, napr.: „Je to v izbe, stojí to pri stole a začína to na „la“?“ Lampa.
3. „Rozlišovanie jednotlivých zvukovo podobných hlások a slabík“, „Poviem ti dve slová, ty si ich starostlivo nahlas ešte raz zopakuješ a potom mi povieš, či sú alebo nie sú rovnaké.“ Brum- bram, pes- pas, cvak- cvek, cimk- cink, pes- les, kosa- koza, bram- pram, haf- haf, sak- cak, bal- pal, bram- bram, dyk- dik, a ďalšie dvojice podobne znejúcich slov /aj nezmyselných/.
5. Rozkladanie slova na slabiky. Napr. kosa, noha, lavica, zelený, lopata, motyka, melieme... Dieťa upozorníme, že slabika sa nemusí skladať len z dvoch hlások. Vedome vyberáme aj slová, kde toto pravidlo neplatí. Napr. opica, ovocie, ohromiť, dupot, voz, kol, náš, dom, ďateľ, doplnok, pekný, kočiarik... Ale i hosť, strom, ohľad, dupnúť, podklad a pod. Pokiaľ nie je dieťa schopné určiť počet slabík, vyzveme ho, aby si položilo ruku pod bradu a slovo nahlas vyslovilo. Koľkokrát pocíti, že mu ruka poklesla, toľko slabík vyslovilo.

Mozem zaslat kompletny material na email v ss.
simax
pokročilý
 
Príspevky: 917

Pozvania odoslané: 0
Registrovaní priatelia: 0

Re: diktaty a patminutovky u prvakov!

Odoslaťod mmonika »

tieto nove prvacke osnovy su tak neskutocne zle , tato reforma sa ozaj podarila :?!? , ja mam reformovanu aj siestacku,ktora nema stale ucebnice , ale zato ma chemiu,kotra bola az v 8.triede ,tak ma osmacku ucebnicu , ale ked sa pozriem na volebne preferencie, ludom sa ti cerveni ministri strasne pacia ,nase deti su pokusni kralici, aj mladeho diktaty je hroza pozriet 3 chyby bezny standart a je to dvojka ,radsej keby museli hovorit na konkretne temy, rozvijali samostatne vyjadrovanie , rozoberali temy co ich bavia , to budu do zivota potrebovat , outlook im chyby opravi :D ,na pocitacoch nasi teraz beru excel a mlady zistil ,ze su tam aj hieroglyfy takze ho to bavi , tie diktaty by som ja zrusila
mmonika

pracujem

expert
 
Príspevky: 15117
Mood: Cool

Pozvania odoslané: 0
Registrovaní priatelia: 0

Re: diktaty a patminutovky u prvakov!

Odoslaťod Jaruška »

A nie sú tie vaše pani učiteľky mladé a ešte neskúsené? Niektoré mladé učiteľky totiž ešte nemajú dosť skúseností, ale zato sú veľmi sebavedomé a myslia si, že musia byť veľmi prísne v hodnotení, aby si udržali autoritu, alebo v domnení, že tak deti donútia, aby sa lepšie učili.

Dobrá učiteľka nehodnotí deti za každú cenu a permanentne. Veď deti sú rôzne.Na niekoho môže dvojka alebo trojka zapôsobiť tak, že stratí akúkoľvek chuť na sebe pracovať. A jednotka môže byť často dielom náhody. Tak prečo potom stále hodnotiť a stresovať?

Mne sa zdá, že terajší systém na prvom stupni je nastavený tak, že úplne normálne dieťa ho bez rodičov jednoducho nezvládne. Cítim strašný tlak na žiačika aj na rodičov - strašne veľa vecí treba robiť doma, diktátiky, precvičovanie, kopec úloh. Stále akoby sa len čosi dobiehalo, deti stále čosi nestíhajú, stále nie sú dosť dobré. V škole akoby museli byť permanentne každú minútu sústredené a bez oddychu musia podávať stopercentné výkony. Zdá sa mi to choré. Mám pocit, že keby som svoje dieťa nechala, aby sa 2 týždne pripravovalo do školy celkom samo, tak by sa to isto prejavilo zhoršením prospechu. A takto by to nemalo byť. Je to reforma úplne odveci.

Podľa mňa by sa v prvom aj v druhom ročníku malo veľa cvičiť v škole, doma už len čítať. A žiadne známky a stresy - to je kontraproduktívne. Ja som naozaj rada, že naši známky nemali,mne to pripadal veľmi dobrý systém.

Nemôžete sa proti tým známkam postaviť?
Jaruška

...žeby .... ŽEBY!

expert
 
Príspevky: 2351
Mood: Happy

Pozvania odoslané: 0
Registrovaní priatelia: 0

Re: diktaty a patminutovky u prvakov!

Odoslaťod linaa »

:D vdakaa za tipy, obcas to s nim logoska prejde a skonstatuje, ze ma sluch vyborny :)) ..a ze dlzne v poho problem u niekoho aj do tretej triedy...ale su to uzitocne cvicenia, dik. u nas sice su percenta, ale deti si povedia, kto kolko ma a je to v podstate rovnake ako so znamkami, porovnavaju sa navzajom, velmi dobre si to vedia spocitat, kto je ako sikovny. takze nase baby su velke macherky, ake su sikovne oproti chalanom..syn si uz zvykol, ze oni(chalani) su skor na matiku..
linaa
pokročilý
 
Príspevky: 712

Pozvania odoslané: 0
Registrovaní priatelia: 0

PredchádzajúcaĎalšia

vybrali.sme.sk linkuj.cz facebook linkedin google live jaggcz addthis

Naspäť na Školáci

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.